Referencer

Marketingkonsulent (anonym):

“Forløbet med Camilla var virkelig godt. Jeg var nyuddannet og havde været på arbejdsmarkedet i ca. et år, da jeg opsøgte Camilla. Jeg havde fysiske og psykiske tegn på stress, og valgte at opsøgte Camilla på baggrund af hendes udgangspunkt i det psykiske arbejdsmiljø og stress. Min stress var arbejdsrelateret, og jeg havde brug for redskaber til at tackle et krævende arbejdsliv som nyuddannet. Jeg så det som en investering i min fremtidige karriere samt konkrete redskaber til mit arbejdsliv.  

Jeg fik et forløb af syv samtaler over et par måneder. Indledningsvist arbejdede vi meget med mine konkrete situationer, afstresning og afspænding. Jeg fik redskaber til bedre søvn og afspænding, som især hjalp hurtigt. Jeg fik en masse læsestof, som jeg i starten så som endnu mere stressende, men som også hurtigt viste sig at være virkelig godt. Vi arbejdede senere i forløbet med at forebygge stress. Det var især regler, ord, sætninger og øvelser, jeg kunne bruge i stressfulde situationer.

Jeg fik det radikalt bedre ret hurtigt, men lærte også, at jeg ikke bare var ”kureret”. Jeg kunne ikke ændre på min arbejdsplads, men på min indstilling til mit arbejdsliv og hvad jeg vælger at bruge tid og energi på.

Camilla har ikke kun givet mig konkrete stressværktøjer, bedre søvn og afspænding. Hun har rustet mig til et langt arbejdsliv og jeg har også brugt mange af hendes værktøjer i mit privatliv.

Camilla Teil Nielsen får mine største anbefalinger.” 

Karriereudvikling, underviser og illustrator:
“Jeg opsøgte Camilla for at finde ud af hvordan jeg kan få meget tegning ind i min tilværelse. Camilla har med sin vedholdende måde og insisterende spørgsmål fået mig til at tro på at jeg KAN og SKAL leve af det der i forvejen giver mig mest energi – at tegne. Og hun har givet mig de redskaber jeg skulle bruge for at holde mig selv i ørerne og hele tiden se mit mål foran mig. Det har været en hård, lærerig og vigtig proces for mig.”
 
Karen Hansen,  illustrator

 

Medarbejder på folkeskole: 

“De forskellige redskaber, som jeg har fået fra gang til gang og som har gjort, at jeg har rykket mig utroligt meget på forskellige områder. Jeg har fået en bedre hverdag, ved at bruge de redskaber, som jeg har fået. Som coach er Camilla meget kompetent, imødekommende, nem at snakke med.”

Ansat på folkeskole:

“1000 tak for et godt og positivt coaching-forløb. Det har været super spændende.

Jeg føler jeg har fået nogle konkrete redskaber til at adressere nogle af de lidt diffuse tankemønstre som man som kreativ person kan opfinde i sit hoved og have svært ved at få bugt med. Jeg har indimellem svært ved at styre tanker og følelser, specielt når jeg arbejder kreativt. Det virker meget forstyrrende på mit arbejde. Her har jeg virkelig fået nogle super gode værktøjer til at komme i den rigtige stemning og få den ro og fokus jeg har brug for.

Camilla er meget indlevende, og virker som hun hurtigt forstår den situation man er i, og hvis hun ikke gør, er hun god til at stille uddybende spørgsmål. Virker oprigtig og ærlig.

Lise T., landskabsarkitekt, stresscoaching – 7 samtaler: 

“Jeg har fulgt et personligt stresshåndteringsforløb hos Camilla bestående af syv sessioner fordelt hen over 2-3 måneder. Første del af forløbet har til formål at hjælpe én med at nedsætte ens stress og anden del handler om at forebygge.

Jeg var i den situation, at jeg først kom i hænderne på Camilla en måneds tid efter mit stressniveau var på sit allerhøjeste. Jeg havde forsøgt at sige fra på mit arbejde, og der blev gjort forsøg, men desværre ikke særlig helhjertede. Så forløbet hos Camilla var stadig på alle måder relevant og tiltrængt.

Camilla brugte bogen “Stress eller ikke stress – valget er dit” af Bjarne Toftegård som ‘praktisk lærebog’. Den er utrolig let at gå til. Korte, let forståelige kapitler gør det nemt at overskue at skulle læse den – og det er jo præcis det, man har brug for, når man er stresset. Noget, der er nemt at overskue.
Det punkt, der var mest effektivt for mit vedkommende ift. at få stresshormonerne ud af kroppen, var motionen. Det kan være meget svært at tage sig sammen til den fysiske aktivitet (og prioritere tid til den, ikke mindst), når man er stresset. Derfor hjalp det mig enormt, at det blev dikteret i forløbet. Det er ligesom at få lektier for. Så skal det jo bare gøres. Og inden ret længe kom lysten af sig selv, fordi jeg fik det så mærkbart meget bedre. Løbeturene hænger i øvrigt naturligt ved efter forløbets afslutning.

En anden vigtig del af ‘afstressningen’ er afspænding. Denne del var væsentlig sværere for mig at gennemføre. Jeg er simpelthen ikke god til at ligge stille. Jeg endte dog med at finde frem en mindfulness app, der indeholder såkaldte ‘guidede meditationer’ af både kortere og længere varighed, som jeg syntes, fungerede godt for mig. Man kan tilpasse, om man har brug for en kort eller lang afspænding, hvilket er praktisk. Flere af meditationerne handler bare om at fokusere på krop og åndedræt, mærke efter og være tilstede. Det passede også rigtig fint til mit temperament.

Den anden ‘lærebog’, jeg blev introduceret for, handler – i første omgang – om identifikation af værdier, prioritering af ønsker, drømme og mål samt evnen til proaktivt at vælge at bevæge sig i den rigtige retning i livet – nemlig mod disse mål. Bogen er ‘Syv gode vaner’ af Stephen Covey’ og er et super godt redskab til lære at prioritere i sit liv. Den ændrede i hvert fald mit perspektiv, så jeg nu er mere bevidst om, hvordan jeg bruger min tid. For mig kommer det til at tage noget tid at implementere de gode vaner, så jeg er startet forfra i bogen efter forløbets afslutning og arbejder mig igennem vanerne én efter én.
Det er en god idé at læse kapitlerne igennem flere gange. Så bundfælder budskabet sig rigtigt.

Man introduceres hurtigt for mange teknikker og metoder, der effektivt hjælper til at nedbringe ens stressniveau og gøre én i stand til at forebygge og håndtere situationer, hvor man føler sig stresset. En dagbog over alle små stressmomenter man støder på i løbet af en dag, er et rigtigt godt instrument til at erkende, hvornår og hvorfor, man stresser. Og det gør forebyggelsen betydeligt lettere at gå til. Man kan dog godt føle ind imellem, at man ‘har mange lektier for’ og det kan i sig selv være svært at overskue, når man er presset. Og naturligvis skal man helst ikke føle yderligere stress, men man har faktisk brug for at blive aftvunget handling, når man er på det punkt. For hvis man ikke handler, bliver det ikke bedre.

Camilla er rigtig god til at gennemskue problematikkerne i de situationer, man beskriver for hende. Hun har mange gange fanget mig på kornet og er i stand til lynhurtigt at komme med råd, der virkelig virker. Hun formår ofte, ved bare at vende situationen i luften en gang, at få mig til præcist at erkende, hvor problemet ligger og hvad jeg kan gøre ved det. Og hvis ikke jeg selv når frem til løsningen, får hun formidlet det meget klart og forståeligt og altid fuldstændig fordomsfrit, nøgternt og ærligt.

Hun er et meget behageligt, humoristisk og professionelt menneske, der heller ikke er bange for at drage relevante paralleller fra sit eget liv, når det giver mening. Jeg er blevet bevidstgjort og hjulpet utrolig meget gennem forløbet og holder stadig fast i mange af de værktøjer, jeg har fået med mig.”

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.